• Címlap
    • Adatvédelem
    • Kapcsolat
    • Webes hivatkozások
    • Média ajánlat
    • Részletes keresés
  • Bejelentkezés
  • Regisztráció
  • Vendégkönyv
    • Moderálási alapelvek
    • Üzenőfal
  • Képgaléria
  • Videótár
Címlap Községháza Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kormányhivatal Kazincbarcikai Járási Hivatala

Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kormányhivatal Kazincbarcikai Járási Hivatala

PDF | Nyomtatás | E-mail

LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ

Tájékoztatom a lakosságot, hogy a 2013. január 1-jével létrejött járási hivatal rendszeren belül, a Kazincbarcikai Járási Hivatal, a hivatalvezető hatáskörébe tartozó államigazgatási  feladatok ellátásához, a helyi önkormányzati hivatalokban, ügysegédek útján kívánja a lakossági ügyintézést segíteni.

Az ügysegédi feladatok az alábbiakban foglalhatók össze:


I. Szociálpolitikai feladatok ellátása

Döntésre előkészíti a hivatalvezető hatáskörébe tartozó szociális ellátásokkal kapcsolatos ügyeket:

  • Ápolási díjra való jogosultság (súlyosan fogyatékos, tartósan beteg 18 év alatti személy ápolását végző, valamint fokozott ápolást igénylő súlyos fogyatékos személy ápolására) megállapítása, megszüntetése
  • Egészségügyi szolgáltatásra, időskorúak járadékára való jogosultság megállapítására, megszüntetésére vonatkozó feladatok.
  • Közgyógyellátási ügyek Szoc. tv. 50. § (1) és (2) bekezdés alapján

Szociális ügyekben a kérelem átvétele, a csatolandó dokumentumok meglétének ellenőrzése, segítségnyújtás a kitöltésben, adott esetben környezettanulmány készítése, általános felvilágosítás nyújtása.

  • Hadigondozottak ellátásával összefüggésben:
  1. a hadigondozási igényjogosultságról,
  2. a hadirokkant járadékosztályba sorolásáról,
  3. az orvos szakértői szerv szakvéleményében megjelölt gyógyászati segédeszköz, valamint a hadi eredetű fogyatkozás megnevezéséről,
  4. a pénzellátások - beleértve az egyösszegű térítést és a temetési hozzájárulást is - megállapításáról és összegszerűségéről,
  5. a hadigondozott közgyógyellátásra jogosító igazolványa,
  6. a hadigondozott igazolvány kiadásáról,
  7. a pénzellátás szüneteltetéséről, megszüntetéséről, valamint a jogalap nélkül felvett pénzellátás visszafizetéséről.


II. Okmányirodai ügyintézés tekintetében:

  • tájékoztatás nyújtása a szükséges iratokról, az ügyintézés menetéről, kivéve közlekedésigazgatás és egyéni vállalkozói engedélyhez kötődő ügytípusok
  • szükség esetén időpont egyeztetés,
  • népesség
  • nyilvántartási ügyekben lakcímbejelentő lapok kiadása, kitöltésében segítségnyújtás.


III. Gyámhivatali - és gyermekvédelmi ügyek tekintetében:

  • időpont egyeztetése, alapinformációk nyújtása


IV. Közreműködik az alábbi feladatok ellátásában:

  • Tájékoztatást nyújt az 1993. évii III. törvén (Szt.) szerinti pénzbeli és természetbeni ellátások igénybevételi feltételeiről és az igényléshez szükséges iratokról.
  • Időskorúak járadéka, egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság és ápolási díj vonatkozásában gondoskodik a jogosultság megállapítása, a az ellátás biztosítása, fenntartása és megszüntetése céljából történő nyilvántartás (Winszoc Adatbázis) naprakész vezetéséről.
  • Gondoskodik az ápolási díjra és időskorúak járadékára való jogosultság feltételei fennállásának jogszabály szerint történő felülvizsgálatáról.
  • Az öregségi nyugdíj legkisebb összegének változása esetében gondoskodik a havi rendszeres szociális ellátás összegének a változás időpontjától számított jogszabály szerint történő felülvizsgálatáról.
  • Kéthetente előkészíti a kizárólag egészségügyi szolgáltatásra jogosultak bejelentését az Egészségbiztosítási Pénztár felé.
  • A hadigondozásba vett személyről nyilvántartást vezet.
  • A hadigondozási járadékra, az egyösszegű térítésre és az egyéb pénzellátásokra való jogosultságot jogerősen megállapító, módosító, megszüntető határozatát megküldi a nyugdíjfolyósító szervnek.
  • Jegyzőkönyvek felvétele.
  • Mozgásukban korlátozott személyek jogszabályban meghatározott kedvezményeinek igénybevételéhez szükséges előzetes vizsgálat elvégzéséhez a kérelem nyomtatvány kitöltésében segítségnyújtás, az orvosi dokumentációk másolatának átvétele.


Az ügysegéd ügyfélfogadási rendje:

Szerda: 8:00 - 15:30

Péntek: 8:00 - 13:00

Ügysegéd: Veresné Varga Mariann


Kurityán, 2013.02.01.


Veres Sándor jegyző

 
Főmenü
  • Köszöntő
  • Címer
  • Történet
  • Földrajz
  • Igazgatási terület
  • Termékeink, fejlesztések
  • Látnivalók
  • Térképcentrum
  • Google térkép
Önkormányzat
  • Közadatkereső
  • Képviselő testület
  • Bizottságok
  • Dokumentumok, szabályzatok
  • Községháza
    • Polgármester
    • Jegyző
    • Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kormányhivatal Kazincbarcikai Járási Hivatala
  • Ügyintézés
  • Választás, népszavazás
  • Álláshirdetések
  • Üzletekről vezetett nyilvántartás
  • Magánszálláshelyek nyilvántartása
  • Nyilvántartás telephelyekről
  • Partnereink
Intézmények, Üzletek
  • Üzletek
  • Szolgáltatók
  • Általános Iskola
  • Óvoda
  • Egészségház
  • Étkeztetés
  • Diákotthon
"Beszéljük meg!"
  • Panaszok, kérdések, megoldást igénylő problémák
  • Adok-Veszek-Cserélek
  • Elveszett-Keresem
  • Közvélemény kutatás
  • Interjú Polgármester Úrral
Névnap
Ma 2018. április 21., szombat, Konrád és Zelmira napja van. Holnap Csilla és Noémi napja lesz.
Google PageRank
Google Page Rank

Copyright © 2018 www.kurityan.hu - Kurityán Községi Önkormányzat honlapja. Minden jog fenntartva.
A Joomla! a GNU/GPL licenc alatt kiadott szabad szoftver.
Fordította a Magyar Joomla! Felhasználók Nemzetközi Egyesülete

IT-Nav Hungary :: Online marketing :: Webdesign :: Honlap fejlesztés :: Webáruház készítés :: Tárhely :: Domain név bejegyzés :: SharePoint